شناسایی یک حفره امنیتی خطرناک / جاوا را غیر فعال کنید + آموزش
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 412
نویسنده : Alireza

توجه به حفره امنیتی خطرناک جاوا، از کاربران خواسته شده تا برای جلوگیری از سوءاستفاده هکرها و نویسندگان بدافزار هرچه زودتر این نرم افزار را در مرورگرهای اینترنت خود غیرفعال کنند.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات brz، به گفته اوراکل بیش از 850 میلیون کامپیوتر در سراسر جهان از پلتفرم جاوا استفاده می‌کنند و این کامپیوترها در صورت غیرفعال نکردن یا برنداشتن فوری این برنامه ممکن است در معرض خطر قرار گیرند.
با وجود اینکه این خطا در جاوای 7 یافت شده است، اما اوراکل در بیانیه‌ای در سایت وابسته‌اش CNET اعلام کرد این خطا در نسخه‌های قدیمی‌تری این نرم‌افزار وجود ندارد.
سخنگوی اوراکل اعلام کرد: " اوراکل از خطای نرم‌افزار جاوای تلفیق‌شده با جستجوگرهای وب آگاه است. این خطا منحصر به جاوای 7 می‌شود. این خطا در نسخه‌های دیگر جاوا وجود ندارد، و بر اپلیکیشن‌های جاوا که به طور مستقیم نصب شده‌اند یا روی سرورها، کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و سایر وسائل کار می‌کنند، نیز تاثیری ندارد."
دولت آمریکا در اقدامی کم‌سابقه روز جمعه 11 ژانویه به کاربران کامپیوتر هشدار داد که برای جلوگیری از سوءاستفاده هکرها و نویسندگان بدافزار این نرم‌افزار را غیرفعال کنند.
این نگرانی وجود دارد که این ضعف امنیتی در جاوای 7 امکان نصب شدن غیرمجاز بدافزارهایی بر روی کامپیوترها را بدهد که اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند و برای سرقت هویت به کار روند. همچنین این خطر قوی وجود دارد که کامپیوترهای آلوده شده به عنوانی بخشی از یک "بات‌نت" گسترده‌تر - یک شبکه از ماشین‌های "زومبی"- برای انجام حملات "محرومیت از سرویس" (DoS) به شبکه‌ها و وب‌سایت‌های اینترنتی به کار روند.
 
** آموزش غیرفعال کردن جاوا در مرورگرهای مختلف اینترنت

اینترنت اکسپلورر (internet explorer)
  1. روي آيكون چرخ دنده كوچكي كه در بخش بالا سمت راست مرورگر وجود دارد كليك كرده و گزينه Manage add-ons را انتخاب كنيد.
  2. از بخش چپ، گزينه Toolbars and Extensions را انتخاب كرده و از ميان گزينه‌هاي به ‌نمايش درآمده در سمت راست، از بخشSun Microsystems Inc، گزينه شامل عبارت Java را انتخاب كنيد و روي دكمه Disable از پايين ـ سمت راست صفحه كليك كنيد.
  3. چنانچه مرورگر را ببنديد و دوباره آن را اجرا كنيد، با پنجره هشداري مواجه مي‌شويد كه با انتخاب گزينه Don’t enable مي‌توانيد غيرفعال بودن جاوا روي مرورگر را دوباره تائيد و از اين پس بدون جاوا به مرور صفحات وب بپردازيد.
موزیلا فایرفاکس (mozilla firefox)
  1. براي غيرفعال‌ كردن جاوا در فايرفاكس ‌بايد ابتدا به منوي Tools برويد، سپس روي گزينه Add-onsكليك كنيد.
  2. از ستون سمت چپ، بخش Plugins را انتخاب كرده و بخش سمت راست را اسكرول كرده تا گزينه Java را در آن مشاهده كنيد.
  3. با كليك روي دكمه Disable مربوط به Java مرورگر را ببنديد و دوباره آن را اجرا كنيد.
گوگل کروم (google chrome)
  1. مرورگر كروم را اجرا كرده و در نوار آدرس عبارت chrome:‌/‌‌/‌plugins را وارد كنيد.
  2. صفحه را به پايين اسكرول كرده و پس از مشاهده گزينه Java، روي لينك Disable مربوط به آن كليك كنيد.
سافاری (safari)
  1. پس از اجراي مرورگر، روي Safari كليك كنيد، سپس گزينه Preferences را برگزينيد.
  2. به تب Security برويد و علامت چك‌مارك كنار عبارت Enable Java را غيرفعال كنيد

 




:: موضوعات مرتبط: سایر مقالات مربوط به موبایل , خواندنی ها ! , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: