نحوه آپلود تصاویر برای قرار دادن در سایت یا وبلاگ
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 385
نویسنده : Alireza

 نحوه آپلود تصاویر برای قرار دادن در سایت یا وبلاگ

در ادامه مطلب مطالعه بفرمایید:







طریقه قرار دادن عکس در وبلاگ به ۲ صورت انجام می شود.
۱) طریقه قرار دادن عکس ذخیره شده در اینترنت٬ توسط افراد دیگر.
اگر عکس دلخواه شما روی یک صفحه وب باشد کافی است روی آن عکس راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. اکنون تمام عبارتی را که مقابل( Address Url ) نوشته شده است را به دقت انتخاب کنید "دقت داشته باشید که کل عبارت انتخاب شده باشد". روی عبارت انتخاب شده کلیک راست کرده و گزینه Copy بر گزینید. حالا به واژه پرداز بلاگفا برگشته و در محل مناسبی که می خواهید عکس درج شود کلیک کنید. سپس روی افزودن تصویر کلیک کنید. پنجره باز می شود. آدرس کپی شده را در فیلد "آدرس تصویز" Paste کنید. با این کار عکس مورد نظر به یادداشتتان افزوده می شود. برای فایلهایی با فرمت Gif نیز می توانید همین کارها را انجام دهید.
۲) درج تصاویری که در کامپیوتر خود دارید و یا نمی خواهید از آدرس اصلی آن استفاده کنید:
برای درج تصاویری که در کامپیوتر خود دارید می بایست آنرا در فضای وب قرار دهید و سپس آدرس آنرا در بخش درج تصویر ویرایشگر تصاویر بلاگفا قرار دهید.روشی ساده برای قراردادن تصاویر استفاده از سایتهای ارائه فضای (Host) رایگان هستند . کار با برخی از این سایتها بسیار ساده است و تنها کافیست در صفحه مربوط در آن سایت تصویر مورد نظر خود را با زدن دکمه (Browse) انتخاب کنید و سپس دکمه ای تایید یا Upload را بزنید بعد از مدتی کوتاهی تصویر در آن وب سایت قرار گرفته و آدرس آن در اختیار شما قرار می گیرد.حال کافیست آدرس تصویر را در ویرایشگر متن بلاگفا وارد کنید.برخی از این سایتها نیز نیار به ثبت نام دارند و معمولا فضای مشخصی را در اختیارتان قرار میدهند مزیت استفاده از این سایتها با وجود پیچیدگی اولیه مدیرت کامل بر فایلهاست بطوریکه حذف یا جایگزین کردن تصاویر امکان پذیر است. پس نتیجه می گیریم عکس هایی که در صفحات وب به چشم می خورند، ابتدا روی یک سرور اینترنتی (به نام Host یا میزبان) قرار می گیرند و سپس در صفحه مورد نظر به نمایش در می آیند. هر عکس (و کلا هر فایل) که روی یک سرور اینترنتی قرار میگیرد، دارای آدرس منحصر به فردی می باشد. این آدرس، در حقیقت از دو بخش تشکیل شده، یکی نام سرور (یا Host) و دیگری مسیر فولدری که عکس مورد نظر را در خود جای داده است. به عنوان مثال، سایت گوگل، لوگوی خود را درنشانی http://www.google.com/images/logo.gif ذخیره کرده است. می توانید روی لینک ها کلیک کنید تا عکس های اشاره شده را مشاهده نمایید. همانطور که ذکر شده، این آدرس ها، از دو بخش نام سرور (http://www.google.com) و مسیر عکس در سایت (images/logo.gif) تشکیل شده اند. شما نیز باید برای استفاده از عکس در صفحات خود، آدرس کامل اینترنتی آنها را داشته باشید. برای یافتن آدرس اینترنتی عکس هایی که بر روی شبکه جهانی وجود دارند همانطور که قبلا گفته شد(مثل همین ۲ عکسی که اشاره کردیم) کافی است به صفحه ای که شامل این عکس می باشد رفته، روی عکس مورد نظر Right Click کنید و سپس روی قسمت Properties کلیک نمایید. با این کار، پنجره ای باز می شود و مشخصات عکس مورد نظر را به شما نمایش می دهد. یکی از این مشخصات، URL نام دارد که آدرس کامل اینترنتی عکس مورد نظر را به شما نمایش می دهد. شما می توانید این آدرس را Select، کپی کرده به واژه پرداز بلاگفا برگشته و در محل مناسبی که می خواهید عکس درج شود کلیک کنید. سپس روی افزودن تصویر کلیک کنید. پنجره باز می شود. آدرس کپی شده را در فیلد "آدرس تصویز" Paste کنید. با این کار عکس مورد نظر به یادداشتتان افزوده می شود. همچنین باید دانست که تگ ، (مخفف کلمه Image) عهده دار قرار دادن تصویر در صفحه است. مهم ترین ویژگی این تگ که استفاده از آن ضروری می باشد، ویژگی SRC (مخفف کلمه Source) است که وظیفه اش مشخص کردن آدرس اینترنتی عکس مورد نظر است. به عنوان مثال، در سایت google، برای قرار گرفتن لوگو در بالای صفحه، از تگی به شکل
<"img src="http://www.Google.com/images/logo.gif>استفاده شده است.
نکته! همانطور که در بالا اشاره شد، عکس شما باید حتما روی یک سرور اینترنتی قرار داشته باشد. یعنی، شما قبل از اینکه بتوانید یکی از عکس های موجود در کامپیوتر خود را در معرض دید دوستان خود قرار دهید، باید آن را در یک Host اصطلاحا Upload کنید. این کار به دو صورت امکان پذیر است. اول اینکه شما به مقدار معینی (مثلا ۱۰ مگابایت) فضا از یکی از سرویس دهنده های Hosting خریداری کنید. آنها این مقدار فضا را در ازای دریافت مقدار معینی پول، به مدت ۱ سال (یا هر چقدر که خودتان توافق کنید) در اختیار شما قرار خواهند داد. بر این اساس شما می توانید فایل های مورد علاقه خود را روی یک سرور ذخیره کنید و آنها را از طریق صفحات وب یا وبلاگ در اختیار دوستان خود قرار دهید. در این شرایط شما با هیچ محدودیتی مواجه نخواهید بود (در مورد محدودیت ها، در ادامه توضیح خواهیم داد) روش دوم، استفاده از Host های رایگان است. این سرور ها، فضای معینی را (با برخی محدودیت ها) در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال، ممکن است این قبیل Host ها، امکان Hot Linking را در اختیار شما قرار ندهند. Hot Linking، به عنوان مثال به شما امکان می دهد که عکسی را که در این سرور قرار داده اید، از طریق هر سرور دیگری نیز مشاهده نمایید. هنگامی که این سرویس محدود شده باشد، شما نمی توانید لینک عکس خود را در سایت دیگری مورد استفاده قرار دهید. بلکه بازدیدکننده شما باید ابتدا به سایت سروری که شما از آن فضای رایگان گرفته اید رفته و از طریق همان سایت عکس شما را مشاهده کند. در این شرایط اگر شما عکس را در صفحه وبلاگ خود قرار دهید، بازدیدکننده صفحه شما، به جای مشاهده عکس شما، تصویری را خواهد دید که در آن توضیحی مبنی بر عدم امکان Hot Linking به چشم میخورد. همچنین، Host های رایگان، برای دفعات بازدید از فایل های شما، محدودیت حجمی قائل می شوند. به عنوان مثال اگر شما یک عکس ۱۰۰ کیلو بایتی داشته باشید و سرور شما، شما را به محدودیت ارسال اطلاعات ۱ مگابایت در ماه محدود کند، در هر ماه فقط ۱۰ بازدیدکننده خواهند توانست عکس شما را مشاهده کنند. با تمام این اوصاف، سرورهای رایگان در بسیاری از شرایط کارا و قابل استفاده اند. ضمنا محدودیت هایی که ذکر شد، در همه سرورهای رایگان به یک شکل ظاهر نمی شوند و شما می توانید با کمی جستجو، سرویس مناسب تری نیز پیدا کنید.
در ادامه برخی از سایتهای ارائه کننده فضای رایگان برای درج تصاویر معرفی شده است . موارد ابتدای فهرست نیازی به ثبت نام نداشته و استفاده از آنها ساده تر است.
لازم به ذکر است که بلاگفا مسئولیتی در برابر ادامه یا کیفیت خدمات این سایتها نداشته تنها به برای راحتی کاربران پیشنهاد شده اند همچنین مناسب است که کاربران همیشه یک نسخه از تصاویر وبلاگ خود را در کامپیوتر خود ذخیره کنند تا در صورت ایجاد مشکلات احتمالی امکان استقرار آنها در سایتهای دیگر وجود داشته باشد
http://tinypic.com/ http://www.hostedpictures.com/
http://xs.to/ http://www.theimagehosting.com/
http://www.imagehosting.us/ http://www.mooload.com/
http://www.photoamp.com/ http://www.fotosrv.com/
http://filehost.to/ http://www.photohosting.info/
http://www.rapidupload.com/ http://www.sendmefile.com/
http://www.picvista.com/ http://www.myimageshost.net/
http://www.ripway.com/ http://www.sharemation.com/
http://www.imagecave.com/ http://www.imagecraze.com/
http://www.picturehosting.org/ http://www.MyImageHosting.com/
http://www.freefotofile.com/ http://upload.fotofects.com/

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: